Amelia Teis, avocat cu o carieră de aproape 20 de ani în care a urcat toate treptele profesionale, a ieșit din asocierea cu D&B David și Baias, firmă afiliată Big4 în care era partener, pentru a-și lansa propriul proiect în piața avocaturii.Teis Cercel Mareș Popovici SCA, casă de avocați nou înființată, poate acoperi chiar de la început solicitările clienților din toate ariile care impactează activitatea de zi cu zi a unei companii și are practici în care deja excelează, cum sunt disputele, achizițiile publice, dreptul muncii sau administrativ.Elementul de noutate este însă dat de interesul noii entități din piața avocaturii pentru integrarea tehnologiei digitale în serviciile juridice. ”Fără a ne „abate” de la ariile clasice de practică, focusul nostru va fi în zona de legal tech, sens în care am și dezvoltat i.Lo, primul nostru chatbot juridic care are și o componenta proprie AI”, a declarat Amelia Teis într-un interviu acordat publicațiilor din grupul BizLawyer.
Avocatul spune că își dorește să contribuie la conștientizarea necesității de automatizare a unor procese repetitive și în domeniul juridic. ”Motiv pentru care, liniile strategice pentru primul an sunt de a consolida echipa nu doar în zona de servicii clasice, dar mai ales în cea de legal tech, astfel încât să putem oferi clienților noștri acces la procese de business inovatoare, simplificate, eficiente, la costuri semnificativ reduse și fără a se pierde din calitatea informației livrate”.
i.Lo este primul pas al noii firme în integrarea tehnologiei digitale în serviciile juridice și s-a născut pentru că avocații au înțeles nevoile clienților de a avea acces și în acest domeniu la tool-uri eficiente și economice. ”Prima componentă i.Lo finalizată, testată și accesibilă în prezent în sistem early acces este i.Lo HR și acoperă domeniul muncii, urmând a fi lansate și variantele i.Lo PP (public procurement / achiziții publice) și i.Lo GDPR (protecția datelor)”, a explicat Amelia Teis.
În concret, i.Lo funcționează pe bază de întrebări și răspunsuri în fracțiuni de secundă. Testarea a fost făcută inițial pe componenta tehnică, ca rețea neuronală dezvoltată intern de către echipa TechStartup, o agenție digitală care a dezvoltat deja soluții inovatoare în alte industrii, și pe redarea conținutului corect la întrebările testate de către echipa de legal. Ulterior, a fost ales un eșantion de utilizatori care au testat chatbotul „la prima mână”. În prezent, proiectul este în etapa early acces, ceea ce înseamnă că chatbotul este disponibil unui număr limitat de clienți ai societății ca și testare finală.
”Roadmap-ul i.Lo are deja etapele stabilite în vederea extinderii și îmbunătățirii, câteva dintre ele fiind: lansarea aplicațiilor Mobile iOS și Android, lansarea i.Lo PP și i.Lo GDPR, antrenarea chatbotului cu documente, doctrină, practică națională și europeană, integrarea i.Lo cu viitoarele tehnologii AI de pe piața tech pentru a se putea conecta „autonom” la cele mai noi materiale legislative. Pentru claritate, vorbim despre un roadmap pe un termen mediu de cca. 2 ani”, a menționat Amelia Teis.
Pe termen mediu, echipa de management a noii firme și-a propus să ajungă la un număr de 20 de avocați full time și un număr dublu de colaboratori externi. Pe termen lung, dimensiunile considerate ideale ar fi de 50 de colaboratori interni și un număr semnificativ de colaboratori externi.