Contact      Login

Pentru Suciu Popa, 2018 a fost un an de succes. Provocările anului 2019, comentate de coordonatoarele firmei

Datorită numeroaselor solicitări venite din partea clienților, Suciu Popa se va concentra în 2019 pe creșterea practicii de litigii, cu accent pe litigiile fiscale, dar și pe dezvoltarea practicii de TMT unde avocații deja acordă asistență unor jucători globali activi în piața de IT. “Totodată, continuăm să ne consolidăm  poziția deja marcantă în arii de practică precum fuziuni și achiziții, arbitraj internațional, infrastructură, energie și resurse naturale.În condițiile în care este posibil ca economia globală, dar și cea locală, să fie marcate de o volatilitate și instabilitate crescută, mizăm totuși pe o creștere cu 20% a cifrei de afaceri versus 2018”, declară Miruna Suciu, Managing Partner Suciu Popa.

Luminița Popa, Managing Partner Suciu Popa, atrage atenția că incertitudinile care planează asupra economiei europene si globale, criza politică internă și repetatele modificări legislative nu pot conduce către un scenariu optimist cu privire la situația României. “Este dificil să dăm un verdict, însă este foarte posibil ca anul 2019 să fie marcat de declanșarea unor dispute sau cel puțin, situații pre-litigioase în sectorul energiei și cel bancar, având în vedere măsurile fiscale recent anunțate de guvern, dar și măsurile protecționiste anunțate cu privire la plafonarea administrativă a prețului gazelor naturale. Aceste dezvoltări nefaste, în măsura în care vor fi transpuse legislativ, vor genera noi și nedorite convulsii, fiind apte să tensioneze și mai tare echilibrul și așa destul de fragil al economiei românești”, punctează avocatul.

Pornind de la realitățile peisajul economic actual, avocații sunt de părere că în cursul anului care stă să înceapă piața avocaturii de business va cunoaște o activitate susținută în anumite arii de practică. În această categorie intră litigiile și arbitrajul, dreptul administrativ și fiscal, corporate&commercial, agri-business, pharma etc.

Miruna Suciu este de părere că piața avocaturii va continua transformarea care se face simțită de ceva timp în ceea ce privește relația client-avocat și modul în care firmele de avocați lucrează, existând o nevoie crescută din partea clienților de asistență și consultanță orientată spre rezultate clare, măsurabile și în egală măsură  o relaționare eficientă și autentică și de o cunoaștere sistematică a intregului mediu de business și a industriei în care activează clientul.


Provocările anului 2019


Piața avocaturii din România nu poate rămane imună la turbulențele ce marchează zona UE, dar și piața locală. În acest context, sectorul se va confrunta în egală măsură, cu aceleași provocări ca întreg mediul de afaceri din România, au arătat coordonatoarele firmei de avocatură. Mai mult, va trebui să facă față unor provocări suplimentare specifice domeniului avocaturii marcat de o lipsă tot mai acută de „creiere”, dar și de apetitul scăzut al celor ce activează în branșă de a face un salt calitativ, de a-și construi nu doar o carieră, ci și o gândire critică și un mod de lucru autonom și bine structurat.

“În plus, devine tot mai evident că firmele de avocați vor trebui să își asume nu doar o viziune proprie, dar și un mod de a face business riguros, ghidat după standardele de afaceri testate în alte segmente de business, în care productivitatea și calitatea livrată de echipă trebuie cuplate și măsurate permanent față de rezultatele firmei în ansamblu, resursele trebuie gestionate atent și prudent iar investițiile canalizate inteligent, pentru a genera permanent noi motoare de creștere”, explică Luminița Popa.

În contextul unei concurențe destul de ridicate din zona avocaturii de business, firmele de profil trebuie să lucreze serios la construirea unui brand credibil pe piață. “Având în vedere că piața de avocatură se prezintă ca un peisaj destul de aglomerat și competitiv, este clar că se impune o diferențiere reală pentru câștigarea și, mai important, păstrarea unui spațiu relativ limitat. Firmele de avocatură care vor reuși să impună un brand cu un scop anume, capabil să rezolve într-un mod relevant o problemă, „standing for something”, dincolo de a genera doar profit, vor fi cele caștigătoare. A îmbrăca haina unui brand citizenship oferind plusvaloare într-un mod autentic este ceea ce, până la urmă, consolidează succesul”, subliniază Miruna Suciu.

Pentru întreaga echipă Suciu Popa, a livra servicii impecabile, la timp, care fac diferența între caștig și pierdere, este un „business proposition” pe care îl oferă clienților. “Punem suflet în munca noastră și încercăm ca întreaga echipă să  fie aliniată aceleiași viziuni. Credem că acest mod de a opera străbate orice graniță, convingere, generație, segment de business. Cei care vor fi orientați înspre performanță și rezultate, spre calitatea serviciilor atât în activitatea de zi cu zi, cât și în marile tranzacții, vor reuși să se mențină în prima linie indiferent de circumstanțele mai mult sau mai puțin favorabile ale pieței sau ale economiei în general”, precizează Luminița Popa.

Profesioniștii Suciu Popa sunt de părere că adaptabilitatea va continua să fie ingredientul de bază și în anii următori, având în vedere volatilitatea pieței și viteza cu care businessul și tehnologia avansează. Flexibilitatea, rafinarea și ajustarea unor concepte astfel încât să poți rămâne relevant și conectat la bunele practici – aflate într-o evoluție continuă – vor ramâne coordonate cheie și în perioada următoare.


2018, un an de succes pentru Suciu Popa


Făcând un bilanț, Suciu Popa poate spune că 2018 a fost un an de succes, un an de creștere susținută și de definire marcantă a poziției pe care firma de avocatură o ocupă în piață. De asemenea, 2018 a fost un an în care echipa de avocați a reușit  semnarea unor proiecte importante pentru clienți, dar și pentru piață în general. Un exemplu îl constutuie acordul de asociere între KMGI și SAPE și crearea Fondului de Investiții în Energie Româno-Kazac, un deal complex, făra precedent în România în materie de parți implicate și mod de structurare.

“Am fost implicați și în alte proiecte de anvergură în domeniul energiei și resurselor naturale, unul dintre acestea fiind semnarea acordului de vânzare a gazelor din Marea Neagră dintre Black Sea Oil & Gas și Engie, precum și obținerea noii licențe de operator de piață, pe piața gazelor naturale, de către Bursa Română de Mărfuri în condițiile noilor reglementări publicate de ANRE. A fost și anul în care am realizat două tranzacții maraton prin care în numai câteva luni, doi dintre greii pieței internaționale de producție de software au preluat câteva active pe piața din România, dar și anul în care am stabilit un precedent pe piața proiectelor de achiziții publice câștigând irevocabil o dispută în valoare de peste 100 milioane de euro. De altfel, în domeniul litigiilor și arbitrajului internaţional, am fost aleși să reprezentăm unele dintre cele mai mari companii internaționale de utilităti și infrastructură, atât în proceduri de arbitraj internațional, cât și în importante litigii domestice”, detaliază Miruna Suciu.

Proiectele au fost coordonate de către Miruna Suciu și Luminița Popa (Managing Partners) care sunt implicate în ultimii 20 ani în unele dintre cele mai mari tranzacții transfrontaliere și proiecte cheie de investiții, alături de alți membri cheie ai echipei – Cleopatra Leahu, Andrei Georgescu, Dan Ciobanu, Crina Ciobanu, Roxana Fercală și Iulian Cioienaru.

Succesul Suciu Popa a fost confirmat și de câștigarea, pentru al doilea an consecutiv al premiului pentru cea mai mare tranzacție din energie pentru asistență acordată Mazarine Energy în procesul de preluare a 19 zăcăminte de petrol și gaze de la OMV Petrom, de numirea Luminiței ca membru al Curţii Internaționale de Arbitraj ICC Paris, precum și de continua recunoaștere a rezultatelor echipei de avocați de către toate directoarele juridice internaționale (Chambers and Partners, Legal 500, IFLR 1000).

Declarațiile clienților despre serviciile oferite de Suciu Popa vin să confirme acest succes:

→ „Avocații Suciu Popa sunt permanent conectați la mediul juridic, înțeleg foarte bine mediul de business și dispun de abilități tehnice fantastice. Sunt alegerea perfectă atât pentru tranzacții locale cât și internaționale” - Chambers Europe;

→ „Avocații Suciu Popa dispun de excelente capabilităţi locale şi transfrontaliere, sunt eficienţi si foarte experimentaţi". Oferă o excelentă rată de răspuns şi sfaturile lor sunt solide şi practice" - Chambers Europe;

→ „Avocații Suciu Popa sunt incredibili de receptivi și empatici cu nevoile clienților și știu cum să facă față situațiilor dificile" - Chambers Europe;

→ “Avocaţii Suciu Popa “înţeleg foarte bine mediul juridic local, sunt incredibil de eficienţi în furnizarea de soluţii extrem de precise și valoroase” - Chambers Europe;

→ "Echipă foarte eficientă a Suciu Popa are o forţă notabilă în litigii și arbitraj", fiind recomandată pentru "abordarea inovatoare" și "înțelegerea aprofundată a nevoilor clienților" - Legal 500 EMEA.


“Eforturile noastre de a veni cât mai aproape de clienți, respectiv departamentele acestora de Legal, sunt concentrate în jurul oferirii de know-how și soluții reale pentru a-i sprijini în atingerea obiectivelor de business. În plus față de serviciile juridice oferite, furnizăm clienților conținut relevant prin canalele proprii de comunicare, evenimente proprii, activitate intensă în câteva camere de comerț și participări la conferințe relevante atât în România și străinatate. Având conștiința faptului că avocații noștri sunt deseori formatori de opinie, considerăm nu doar oportun, dar și de datoria noastră, din poziția de specialiști,  să informăm dezinteresat asupra reglementărilor, modificărilor legislative survenite și să oferim posibile interpretări menite să clarifice situații practice sau legislative de interes general”, amintește Luminița Popa.


Despre echipa Suciu Popa


Suciu Popa include 25 de avocați, dintre care opt parteneri, care activează în toate ariile dreptului afacerilor precum: Fuziuni & Achiziții/Privatizări, Drept Bancar & Finanțări, Energie & Resurse Naturale, Infrastructură & Achiziții Publice/PPP, Litigii & Arbitraj, Imobiliare, Piețe de Capital, Restructurări & Insolvențe, Drept Corporativ & Societar, Dreptul Concurenței și TMT.

Majoritatea echipei este formată din avocați seniori, cu experiență profesională individuală între 7 și 20 de ani, toți având track record și implicare consistentă în proiecte de anvergură pe piața din România. „Fiindcă ne-a mers foarte bine în cei trei ani de la înființare, fiind cumva feriți de tendințele de contractare a pieței, avem în plan extinderea echipei, cu până la 50% în următorii doi ani”, a arătat Miruna Suciu.

Fondată în februarie 2016, Suciu Popa este prima şi singura firmă de avocatură din România inclusă încă din primele luni de activitate în toate cele trei directoare juridice de referinţă la nivel internaţional – Legal 500 EMEA, IFLR 1000, Chambers & Partners – mai mulți dintre avocaţii săi fiind clasaţi pe poziţii de top sau recomandaţi ca specialişti în domenii precum Fuziuni & Achiziţii, Energie & Resurse Naturale, Litigii, Pieţe de capital, Finanţări de Proiecte, Achiziţii publice şi Infrastructură.