Wolf Theiss a anunțat o rundă de promovări în care șase avocați din Belgrad, Bratislava, București, Viena și Varșovia au făcut un pas înainte în carieră, devenind parteneri. Promovarea acestora reflectă angajamentul Wolf Theiss de a continua creșterea strategică în regiune și de a-și extinde portofoliul de consultanță interdisciplinară în CEE/SEE, se arată într-un comunicat al firmei. În această rundă a fost promovată ca partener și Adelina Iftime-Blăgean, coordonatoarea practicii de Dreptul Muncii din cadrul biroului Wolf Theiss din Bucureşti.
"Sunt încântată și recunoscătoare pentru numirea ca Partener în cadrul Wolf Theiss. Din această poziție voi avea noi oportunități sa îmi continui contribuția la dezvoltarea viitoare a firmei. Această promovare nu reprezintă doar o recunoaștere la nivel personal, ci onorează și efortul colectiv al echipei noastre, evidenţiat de creşterea înregistrată de practica de Dreptul Muncii din cadrul biroului Wolf Theiss București, care asigura în mod constant cea mai bună experiență pentru clienți", a declarat Adelina Iftime-Blăgean.
Adelina Iftime-Blăgean, pentru WomenLawyers: Pentru mine un avocat de succes este unul care în ciuda succesului profesional rămâne un om de calitate, care inspiră
De-a lungul carierei sale juridice de aproape 22 de ani, Adelina Iftime-Blăgean a fost implicată într-o gamă largă de tranzacții, proiecte de dreptul muncii şi conformitate, investigaţii corporative și aspecte care ţin de protecția datelor cu caracter personal, adesea în context tranzacțional și/sau transfrontalier. În ceea ce priveşte dreptul muncii şi aspectele legale aferente resurselor umane, Adelina a coordonat numeroase proiecte multi-jurisdicționale și naționale, de la variate tipuri de restructurări, inclusiv concedieri colective, la transferuri automate/colective de salariati, acorduri de muncă de tip special, detaşări şi acorduri de muncă şi consultanţă transfrontaliere, încheierea, negocierea şi încetarea contractelor de management, verificări de conformitate la nivel de companie sau de grup, procese de due diligence derulate de vânzător sau de cumpărător, proceduri de investigaţie a plângerilor şi denunţurilor salariaţilor (whisteblowing), proiecte de implementare și unificare a guvernanței corporative la nivel de grup, transferuri transfrontaliere de date cu caracter personal, implementarea de proiecte de emisiuni de opțiuni sau alte drepturi având la bază acţiuni ale unor societăţi listate (stock option plans), etc. În ceea ce privește industriile cu care are cea mai mare experienţă de lucru, Adelina se concentrează pe sectoarele IT/tehnologie, energie, asigurări și financiar.
Deși, de peste zece ani, activitatea Adelinei se concentrează exclusiv pe chestiuni legate de dreptul muncii şi de protecţia datelor cu caracter personal ale salariaţior, experiența sa în materie de fuziuni și achiziții și în chestiuni de reglementare a sectorului financiar, inclusiv proiecte de piețe de capital, este esențială pentru capacitatea sa excepţională de înțelegere a complexității proiectelor internaționale, cum ar fi transferurile de întreprinderi sau restructurările internaționale.
În plus, Adelina are o experiență solidă în proiecte de protecție a datelor cu caracter personal și de conformitate/investigații corporative, ceea ce îi permite să aibă o imagine de ansamblu completă asupra problemelor și riscurilor care pot fi relevante în contextul raporturilor de muncă.
Adelina este membră a Baroului București din 2005 si deține o diplomă de master (Instituții de drept privat) emisă de Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca.
„Sunt avocat în cadrul Wolf Theiss din 2006, iar statutul de Avocat Senior (iar apoi cel de Counsel) l-am dobândit aici. În firmele internaţionale de avocatură procesele de HR în general, inclusiv cel de promovare, sunt destul de complexe, cu reguli stricte şi cerinţe specifice. Societatea noastră nu face excepţie, accesul la următorul palier de senioritate presupunând, printre altele, parcurgerea cu succes a evaluării profesionale anuale şi întocmirea unui plan de afaceri pentru propria persoană sau pentru echipa din subordine, unde este cazul. Accesul la statutul de Avocat Senior a presupus prin urmare atingerea unor astfel de praguri pe multiple paliere, multe dintre ele excedând munca juridică, cum ar fi implicarea în proiecte de marketing şi de dezvoltare a business-ului, implicare din perspectiva mentorării avocaţilor (mai) juniori, sau implicarea în dezvoltarea şi rafinarea proceselor interne ale societăţii. Desigur că atingerea obiectivelor financiare este, de asemenea, luată în considerare în procesele de promovare”, a explicat avocatul, într-un interviu publicat pe platforma WomenLawyers, parte a grupului BizLawyer.
Din perspectiva deciziilor care i-au influenţat pozitiv cariera profesională, Adelina Iftime-Blăgean nominalizează aplecarea din timpul facultăţii către dreptul societăţilor, pieţe de capital şi dreptul muncii, inclusiv perioada care a urmat facultăţii în care a ţinut seminarii la disciplina dreptul muncii la Facultatea de Drept din Cluj-Napoca. Toate aceastea au reprezentat primul pas spre specializare, iar în cazul său interesul pentru aceste arii de drept a continuat până în prezent.
De asemenea, faptul că și-a început cariera ca jurist a pus bazele înţelegerii spectrului complet de probleme juridice cu care se confruntă o companie. „În cazul meu, compania în care lucram era o societate pe acţiuni, în pregătirea unei listări pe bursă şi, în plus, entitate reglementată şi supravegheată de ASF (pe atunci CNVM). Prin urmare, problemele juridice cu care m-am confruntat au fost extrem de complexe. Tot în acea perioadă am putut să înţeleg şi să simt diferenţele clare între activitatea de consultanţă şi cea de litigii, plusurile şi minusurile şi ce anume mi se potriveşte”, detaliază avocatul.
Și decizia de a pleca din Cluj-Napoca către Bucureşti a reprezentat pentru Adelina (având în vedere că este vorba despre anul 2003) tranziţia către avocatura de business şi către un alt nivel de înţelegere a nevoilor clientului şi de abordare a problemelor juridice cu care acesta se confruntă. „Următorul pas a fost, pentru mine, tranziţia către o societate internaţională de avocatură, mediu de lucru care structural mi se potriveşte cel mai bine. Am avut norocul să ajung într-o societate la început de drum (Wolf Theiss fiind înfiinţată la acel moment de mai puţin de un an), într-un colectiv cu un nivel mare de energie, cu oameni de calitate şi atmosferă foarte placută, în care am simţit că mă pot dezvolta pe direcţiile în care îmi doresc şi unde pot face alegeri”, adaugă avocatul intervievat de WomenLawyers.
Opiniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.
Adelina Iftime-Blăgean mărturisește că, de-a lungul anilor de carieră în cadrul Wolf Theiss, a jonglat în continuu cu „pălăriile” de avocat de Corporate M&A şi cu cea de avocat de dreptul muncii. „În timp, a trebuit să iau decizia cu privire la practica în care să investesc cel mai mult timp şi efort, astfel încât în prezent mă dedic aproape în exclusivitate practicii de dreptul muncii. Echipa noastră de dreptul muncii a crescut organic, fiind în prezent compusă din șase avocaţi complet dedicaţi acestei practici, una dintre echipele mari de dreptul muncii din România”, completează avocatul.
Din punctul său de vedere, în această profesie este foarte important să fii extrem de atent la detalii şi să îţi structurezi în scris rezervele şi elementele de fapt de la care pleci în analiză.
În ceea ce priveşte greşelile, o astfel de greşeală poate fi să păstrezi în echipă prea mult o persoană care nu este potrivită şi impactează negativ asupra energiei echipei, sau poate să aştepţi prea mult înainte de a începe un proces de recrutare pentru mărirea echipei corespunzător volumului de muncă.
„Mi-e greu să calific o anumită decizie ca fiind de „aur”, ceea ce mă defineşte ca fiind eu, cea din prezent, este rezultatul unui lung şir de paşi mici şi nu al unor revoluţii determinate de evenimente exterioare sau schimbări bruşte. În orice caz, încurajez ieşirea din zona de confort şi comportamente active în direcţia dorită versus aşteptarea pasivă a recunoaşterii meritelor, o capcană în care multe femei tind să cadă”, subliniază avocatul.
Adelina Iftime-Blăgean amintește faptul că, de-a lungul carierei, au pus-o în „lumina” faţă de lumea exterioară cel mai frecvent şi cel mai evident proiectele de M&A, şi asta pentru că tranzacţiile ajung să fie în final făcute publice, moment la care şi consultanţii şi avocaţii care au asistat părţile ajung să fie cunoscuți. În practica de dreptul muncii situaţia este clar diferită, aproape toate mandatele au o natură instrinsec confidenţială, aşa că brandul de avocat de dreptul muncii poate fi creat doar prin alte mijloace cum ar fi evenimente, prezenţă media, prezenţă în social media etc.
„Dacă e să privim din perspectiva internă, a companiei, orice avocat „creşte” cu fiecare mandat pe care îl gestionează, iar fiecare mandat are componenta sa pur tehnică, juridică, şi componenta de coordonare (relaţionare cu clientul, coordonarea echipei). În mod clar, coordonarea proiectelor juridice poate fi extrem de solicitantă, mai ales atunci când vorbim de proiecte multi-jurisdicţionale. Practic, creşterea nivelului de senioritate se vede intern în depăşirea stadiului de expert tehnic şi într-o tot mai mare implicare în coordonarea de proiecte complexe, în activităţi de marketing, branding şi dezvoltare a business-lui. Pe mine personal m-au ajutat în cariera juridică foarte mult gândirea logică şi empatizarea cu situaţia clientului. Încerc mereu să privesc din perspectiva clientului şi să livrez ceea ce mi-ar plăcea să primesc la rândul meu. În timp, mi-am dezvoltat un stil foarte sintetic, folosesc foarte mult bullet points şi numerotări, tabele, analize schematice/vizuale prin care prezint opţiunile, plusurile şi minusurile, riscurile (inclusiv evaluarea lor din perspectivă teoretică şi practică) şi soluțiile posibile, astfel încât clienții să poată lua cât mai uşor o decizie informată. Gândirea logică mă ajută să aduc plus valoare în orice intervenţie de revizuire sau coordonare, chiar dacă nu este pe un subiect sau pe un domeniu de practică în care sunt expertă. Şi, desigur, pornesc de la cea mai bună înţelegere posibilă a afacerii clientului şi a intereselor din spatele solicitării de servicii juridice. În rest, aşa cum am menţionat mai sus, progresul în cariera juridică presupune dezvoltarea unei sfere foarte largi de aptitudini sociale şi soft skills, inclusiv public speaking şi vânzări. Nu aş merge mai departe fără a menţiona că o practică funcţională într-o firmă de avocatură multinaţională presupune inevitabil o echipă şi, din perspectiva mea, cu cât mai placută şi mai relaxată este atmosfera în echipă, cu atât mai funcţională şi de succes este echipa”, a conchis Adelina Iftime-Blăgean.