Contact      Login

Lady Lawyers Voicu & Filipescu. Portretele unor avocate de succes și lunga listă a proiectelor coordonate

Succesul într-o profesie implică vocație, pasiune și respect pentru meseria pe care o practici. Dacă la toate aceste ingrediente se adaugă și doze considerabile de ambiție și creativitate, se ajunge la rezultate excepționale. Doamnele din firma de avocatură Voicu & Filipescu mizează foarte mult pe toate atu-urile menționate mai sus, iar proiectele coordonate de ele dovedesc din plin acest lucru.

Prezența femeilor în cadrul Voicu & Filipescu este de 68%, la nivel de parteneriat existând un echilibru perfect între doamnele și domnii avocați. Structura parteneriatului Voicu & Filipescu în cursul anului anterior a inclus prezența doamnelor avocat Marta Elena Popa, Partener Senior în structura internă de organizare a firmei, Roxana Adina Neguțu, Partener, Raluca Mihai, Partener și Mariana Popa, Partener VF Insolventa SPRL, coordonatoarea practicii de insolvențe și falimente a grupului Voicu & Filipescu.

Reprezentanții casei de avocatură amintesc faptul că ponderea proiectelor gestionate de doamnele avocat a fost semnificativă, dată fiind vasta experiență deținută în domeniile de practică coordonate, dar și senioritatea acestora iîn cadrul grupului Voicu & Filipescu, (Marta Popa – partener din anul 2006, Roxana Neguțu – partener din anul 2008, Raluca Mihai – partener din anul 2015 și Mariana Popa – partener începând cu anul 2011).

De altfel, doamnele avocat dețin o pondere importantă în cadrul Voicu & Filipescu, ariile de practică acoperite de acestea fiind Dreptul societăților comerciale, Fuziuni și achiziții, Financiar-bancar, Litigii și arbitraj, Consultanță fiscală și contabilitate, PPP și achiziții publice, Proprietăți imobiliare și construcții, Concurență, Asigurări, Piața de capital, Proprietate intelectuală, Dreptul muncii și asigurărilor sociale, Protecția datelor cu caracter personal, IT&C, Insolvență și reorganizare.

Proiecte coordonate de doamnele Partener

Mai mult, proiectele gestionate de doamnele avocat care dețin poziția de Partener în cadrul grupului Voicu & Filipescu acoperă arii de drept, precum: Dreptul comercial și societar, Fuziuni și Achiziții, Dreptul muncii, Achiziții publice, Energie, Telekom, Dreptul imobiliar, Insolvențe și Falimente.

Pe lista celor mai reprezentative mandate se detașează asistența acordată unei societăți lider la nivel mondial în domeniul serviciilor profesionale în cadrul unui proiect de externalizare cu componentă de transfer al angajaților, inclusiv consultanță privind procesul de informare și consultare și alinierea condițiilor de angajare; evaluarea condițiilor de angajare transferabile, proiect coordonat de Marta Popa; asistența pentru o societate lider în servicii petroliere (foraj) în două proceduri colective consecutive de desfacere a unui număr mare de contracte de *muncă din motive de afaceri/economice, proiect coordonat de Marta Popa. De altfel, Marta Popa a asistat clientul și în litigiile de dreptul muncii inițiate de angajații concediați în acest mod - cu un rezultat pozitiv în favoarea clientului. Lista continuă cu asistența pentru un grup internațional de inginerie și servicii pentru instalații industriale, centrale electrice și infrastructură într-o serie de proceduri de achiziții publice organizate de marile companii energetice din România, precum și în contestațiile depuse în fața Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) și gestionarea dosarelor de litigii în fața instanțelor din România în legătură cu aceste proceduri. Și acest proiect a fost coordonat tot de Marta Popa.

Un alt mandat de succes a vizat asistența pentru o societate de vârf din domeniul exploatărilor petroliere, în calitate de ofertant, într-o serie de proceduri de achiziție publică organizate de cel mai mare grup de petrol și gaze din Europa de Sud Est, incluzând consiliere la pregătirea și depunerea ofertei în sistemul electronic național de licitații publice, definirea cererilor de clarificare, pregătirea răspunsurilor la cererile de clarificare ale autorității contractante. Proiectul a fost coordonat de Marta Popa.

Un alt dosar coordonat de Marta Popa a fost cel în care Voicu & Filipescu a oferit asistență pentru una din cele mai importante companii de inginerie românești din domeniul energetic, în două licitații publice pentru contracte a căror valoare depășește 70 milioane euro. Serviciile au inclus asistență la contestațiile depuse de client împotriva raportului de atribuire, în fața CNSC și la instanțele de judecată.

De asemenea, Marta Popa a coordonat proiectul de asistență pentru o societate membră a unui conglomerat multinațional, lider în ce privește echipamentele medicale și serviciile-suport, în multiple proceduri de achiziții publice. Serviciile prestate au inclus asistență la contestațiile depuse de client împotriva documentației de atribuire inechitabile și restrictive, respectiv împotriva descalificării abuzive.

Lista dosarelor coordinate cu success de Marta Popa include și conducerea echipei de proiect care a gestionat o procedură de aprobare a software-ului comercial destinat a fi utilizat în produsele și serviciile clientului. Până în prezent, serviciile de aprobare au acoperit peste 100 de contracte de licență. În plus, o echipă coordonată de Marta Popa a oferit asistență într-un proiect transfrontalier de externalizare a serviciilor bancare prin care o bancă multinațională a externalizat serviciile de suport IT către client. Serviciile au inclus consiliere pe probleme de reglementare, dreptul muncii, protecția datelor cu caracter personal și concurență, afectate de tranzacția de externalizare.

La rândul său, Roxana Neguțu a fost implicată într-un număr important de mandate. De exemplu, a coordonat proiectul în care firma de avocatură a oferit asistență grupului Bel Rom, unul dintre cei mai activi dezvoltatori de parcuri de retail pe piața românească în toate fazele unei serii de proiecte imobiliare dezvoltate în Romania, de la achiziția terenurilor, finanțarea și/sau refinanțarea proiectelor, dezvoltarea și închirierea către diverși retaileri și exit în proiectele Brăila și Drobeta Turnu Severin către NEPI. De asemenea, a coordonat echipa care a asistat un important retailer internațional în legătură cu extinderea lanţului său de magazine în România, precum și în procedura de conversie a locațiilor deținute de unul dintre brandurile sale și deschiderea altora noi împreună cu diverși alți retailer; dar și echipa care a asistat sucursala imobiliară a unei mari bănci active pe piaţa românească în legătură cu un proiect complex privind vânzarea unui portofoliu important de 500 de proprietăţi imobiliare - imobile rezidenţiale, industriale, comerciale şi terenuri pentru construcţii şi terenuri agricole.

Printre proiectele coordonate de Raluca Mihai regăsim dosarul care a vizat pregătirea procedurii de concediere disciplinară și asistență cu succes într-un litigiu de muncă având ca obiect concedierea unui director general al unei companii multinaționale active în domeniul serviciilor financiare.

Mandatele de succes coordonate de Raluca Mihai implică și asistența într-un proiect de transfer de întreprindere împreună cu salariații aferenți, bunuri și tehnologii aparținând departamentului cesionat pentru o companie multinațională specializată în fabricarea și comercializarea de produse agricole; asistența într-un proiect transfer de întreprindere, companie prestatoare de servicii în industria telecom, preluare angajați în urma unei externalizări a serviciilor de contabilitate și schimbare a prestatorului de servicii de către compania cedentă; asistența și reprezentarea unei companii multinaționale de comerț produse de tip cash & carry în litigii variate de dreptul muncii, proceduri de cercetare disciplinară și asistența de zi cu zi în probleme de dreptul muncii; asistarea și reprezentarea unui grup de construcții spaniol în procedura de contestare în fața instanțelor judecătorești a rezultatului atribuirii unui proiect de reabilitare și modernizare cale ferată tronsonul Curtici-Simeria în valoare de 978 milioane euro; dar și reprezentarea unui furnizor mondial de echipament, tehnologie și service în domeniul hidrolectric în chestiunile de drept românesc în procedura de arbitraj internațional ICC Paris în litigiu privind executarea obligațiilor contractuale împotriva Hidroelectrica.

Raluca Mihai s-a mai implicat în asistarea unui lanț de magazine într-un litigiu complex având ca obiect o acțiune în răspundere delictuală împotriva unui fost angajat ce a publicat în presă acuzații defăimătoare la adresa companiei; dar și în asistarea unui important producător și furnizor de echipamente medicale într-o serie de litigii, inclusiv în scopul recuperării de creanțe, procedura insolvenței debitorilor, dar și în proceduri variate de achiziții publice în fața CNSC și a instanțelor judecătorești.

Mariana Popa a coordonat dosarul în care Voicu & Filipescu a fost lichidator judiciar al ONT Carpați SA, societate cu o istorie de peste 75 de ani și una dintre cele mai vechi și bine cotate companii de turism din România postbelică. Printr-o strategie complexă, V.F. Insolvența SPRL a asigurat realocarea cu succes a activelor societății către agenţi economici viabili. De asemenea, a făcut parte din consorţiul desemnat cu administrarea judiciară în cadrul procedurii de insolvență inițiate cu intenţia de reorganizare a activităţii UCM Reșița SA, cea mai veche unitate industrială din România și una dintre cele mai vechi din Europa, activă în domeniul producţiei și proiectării de hidroagregate, hidrogeneratoare, turbine hidraulice și echipament hidrotehnic. În plus, a fost administrator judiciar în cadrul procedurii de insolvență a SN Institutul Pasteur SA, societate românească istorică de peste 100 de ani, un nume cunoscut atât la nivel naţional, cât şi la nivel internaţional. Se monitorizează modalitatea de îndeplinire a obligaţiilor asumate de către societatea debitoare, iar obiectivul urmărit de administratorul judiciar constă în reinserţia societăţii debitoare în circuitul economic, prin executarea cu succes a planului de reorganizare.

Doamnele sunt promovate în linia întâi

Datorită rezultatelor obținute, evidențiate printr-o serie de evaluări profesionale, Voicu & Filipescu a decis, la începutul acestui an, promovarea avocatului Alice Ene pe poziția Managing Associate. Alice Ene este un profesionist cu experiență considerabilă în domenii precum drept financiar-bancar, piața de capital, insolvențe și falimente, drept societar și comercial, fuziuni & achiziții. De asemenea, Alice Ene este și practician în insolvență deținând poziții de administrator/lichidator judiciar în cadrul unor societăți.

Totodată, Simona Merdariu, avocat cu vastă experiență în domenii de practică precum drept societar și comercial, fuziuni și achiziții, finanțe și bănci, piețe de capital, achiziții publice, probleme imobiliare, insolvență, restructurarea afacerilor, litigii, a devenit Managing Associate. Simona Merdariu asistă clienți, companii multinaționale și locale active în servicii financiare, asigurări, construcții și infrastructură, agricultură.

Voicu & Filipescu a decis totodată promovarea pe poziția de Senior Associate a avocatului Alexandra Davidoiu, specialist cu experiență, a cărei practică se axează pe tranzacții imobiliare, construcții și infrastructură, concesiuni, achiziții publice, parteneriate public-private, drept societar şi comercial. În plus, Voicu & Filipescu a recrutat în ultimul an un număr de zece doamne, pe diferite poziții în structura internă de organizare, atât în cadrul departamentului legal cât și non-legal.

Potretele unor avocate de succes

Carmen Duțescu, Managing Associate în cadrul Voicu & Asociatii, este absolventă a Facultatii de Drept din cadrul Universității din București în anul 2005 dar și a Collège Juridique Franco - Roumain d’Etudes Européennes – Paris I Panthéon Sorbonne (2009). Practica ei curentă acoperă fuziuni și achiziții, energie, proprietăți imobiliare, fiind unul dintre cei mai experimentati avocați ai firmei.”Cel mai importat “atu” este să ți se potrivească ceea ce faci, să ai vocație pentru asta, să acționezi întotdeauna cu pasiune, într-un mod convingător, respectându-te pe tine și pe clientul tău. Dacă mai adaugi și ambiție, profesionalism și creativitate, atunci rezultatele ar trebui să vină de la sine”, declară Carmen Duțescu.

“Profesia noastră este plină de provocări, competitivă și într-o continuă dinamică. Avocatura a depășit de mult percepția clasică a unei pledoarii în instanță, a căpătat tot mai multe valențe, evoluând o dată cu mediul socio-economic în care este profesată. Rigorile și standardele au crescut. Este mereu nevoie de autoperfecționare și uneori chiar de reinventare. Și asta este ceea ce fac profesioniștii.”

  • Carmen Duțescu, Managing Associate Voicu & Filipescu

2017 a fost un an plin pentru avocatul Voicu & Filipescu, lista proiectelor coordonate de Carmen Duțescu fiind foarte lungă: asistenta acordața unui client în cadrul unui transfer al afacerii către un grup de companii locale care operează în domeniul logisticii (Serviciile prestate includ realizarea investigației de due dilligence asupra companiilor targetate și negocierea transferului afacerii și a documentelor tranzacției; Asistența acordată unui client cu privire la transferul afacerii către cel mai mare furnizor de servicii medicale din România, cu integrarea echipei manageriale a acestuia; asistența acordată unui client american, activând în domeniul fabricării de ambalaje flexibile, în achiziția unui grup de companii activând în aceeași industrie, ca parte a planului său de expansiune în Europa, într-o tranzacție complexă care inclus realizarea investigației de due dilligence asupra companiilor target dar și asistarea companiei pe durata semnării și a negocierii documentelor tranzacției; consultanță pentru cel mai important operator privat de pe piaţa de energie electrică și gaze naturale din Italia în legătură cu execuţia unor centrale electrice în România (ferme eoliene și instalaţii solare) cu o capacitate instalată de peste 100 MW, precum și cu privire la vânzarea viitoare a proiectelor în materie de energie regenerabilă; asistarea unuia dintre cei mai mari jucători de pe piața europeană a energiei, implicat inclusiv în sectorul de distribuţie și furnizare, în legătură cu intenția de achiziție a unui proiect eolian cu o capacitate de 45 MW, reprezentând prima investiție majoră urmărită de client în România; asistarea uneia dintre cele mai active societăți de leasing din România, parte a unui important grup financiar european, într-o serie de tranzacții având ca obiect finanțarea de către client a unor proiecte eoliene și solare, prin acordarea de credite cu valori cuprinse între 2 și 40 milioane euro; asistarea unuia dintre cei mai activi traderi de energie electrică de pe piața locală în restructurarea sau negocierea încetării contractelor de vânzare-cumpărare energie, în contextul modificării condițiilor de piață și al echilibrării poziției contractuale și economice a părților.

Absolventă a Facultății de Drept din cadrul Universității din București în anul 2008 și a unui marterat în Drept bancar, Piețe de capital și Asigurări în anul 2009, Alice Ene este Managing Associate în structura de organizare internă a Voicu & Filipescu. Are experiență considerabilă în domeniul asigurărilor, financiar-bancar și piața de capital. Totodată, este unul dintre experții Voicu & Filipescu în domeniul insolvenței, lichidării și reorganizării, deținând calitatea de practician în insolvență. „Iscusimea minții, cunoașterea, efortul constant, capacitatea de negociere și persuasiune, toate te conduc către o ascensiune profesională, dacă îți stabilești acest deziderat. În ceea ce mă privește, însa, performanța înseamnă să fii în orice sarcină pe care o ai de îndeplinit cea mai bună variantă a ta. În măsura în care reușești să te împlinești personal, în toate cele trei dimensiuni: minte (cunoaștere), suflet (simțire) și trup (existență), această deplinătate se revarsă și asupra celor din jur și este imposibil să nu fie remarcată și apreciată. Și astfel am ajuns aici,” punctează Alice Ene.

Printre dosarele importante în care a fost implicată amintim: asistența într-o serie de litigii complexe pentru un client, Primarie locală a unui important oraș din România de 115.000 de locuitori, incluzând contestații împotriva Deciziilor emise de Curtea de Conturi, conflicte cu Compania de apă, cazuri de insolvență în care clientul are calitatea de creditor majoritar (peste 150 de dosare) etc; a participat la investigația de tip due-diligence a opt societăți comerciale afiliate cu sediul în România, parte a grupului internațional numarul 1 în producția de ciment, în cazul unei proceduri de achiziție la nivel mondial; activitățile au constat în revizuirea documentelor societății, contractele acestora, cercetare conform informațiilor publice, redactarea raportului investigației derulate; asistența curentă acordată unei serii de societăți de asigurări în legătură cu activitatea lor curentă, inclusiv probleme de dreptul asigurărilor, relația cu autoritatea de supraveghere și control, litigii reieșite din dosare de daună, regres; asistarea unor grupuri bancare active pe piața din România în legătură cu structurarea și implementarea unor structuri de tip warehousing în jurisdicții favorabile sau prin plasarea de credite la societățile mamă; asistența în legătură cu un plan de recuperare a creanțelor la scară națională inițiat de o importantă societate de leasing activă pe piața din România împotriva a peste 400 de clienți rău-platnici; serviciile prestate au inclus asistența în cadrul procedurilor de executare silită, inițierea de acțiuni în justiție, sau reprezentare în cadrul procedurilor de insolvență și dosarelor de faliment A fost parte a echipei detașate la sediul clientului pentru a acționa ca persoana de contact în ceea ce privește administrarea dosarelor. De asemenea, în calitate de practician în insolvență, a participat în principalele proceduri de insolvență a diviziei de insolvență a Voicu & Filipescu asupra unor societăți importante din diverse industrii românești.

„Avocatul nu este doar un consultant pe probleme juridice, este și un bun ascultător, un confident cât și un psiholog, un doctor care îți evaluează afecțiunea, îți curăță și pansează rănile, îți prescrie medicația potrivită, iar atunci când aproape nimic nu se mai poate face, rămâne umăr la umăr pentru un sfârșit demn. Avocatul ți se opune și te apară și de propria-ți persoană, dacă este cazul. Oricând, oriunde, lângă tine.” Alice Ene, Managing Associate Voicu & Filipescu

Absolventă a Facultății de Drept din cadrul Universității Dimitrie Cantemir în anul 2004 și licențiată în Afaceri Comerciale Internaționale și Administrație în cadrul Academiei de Studii Economice (2004), Simona Merdariu este Managing Associate în structura de organizare a Voicu & Filipescu. Practica ei curentă acoperă drept societar și comercial, fuziuni și achiziții, finanțe și bănci, piețe de capital, achiziții publice, probleme imobiliare, insolvența, restructurarea afacerilor, litigii. Asistă clienți companii multinaționale și locale active în servicii financiare, asigurări, construcții și infrastructură, agricultură și alimentație, utilități.

„Greu de identificat și definit care atu-uri ar fi principale. Câștigarea încrederii celor din jur (începând de la clienți, avocați, colaboratori profesionali dar și din partea suportului administrativ și al familiei) este fundația oricărei relații. Apoi, obținerea recunoștinței din partea clienților și a susținerii din partea echipei interne, a conducerii este importantă. Faptul că dețin suplimentar calificare profesională în domeniul economic, financiar-fiscal poate aduce valoare adaugată în optimizarea proiectelor. Însă esențială consider că este capacitatea de a identifica cât mai prudent interesele concrete și reale ale clientului, de a sesiza implicațiile aferente și a proceda conform principiului general de best execution. Un atu ar fi și flexibilitatea/adaptabilitatea de a reacționa în situații neprevăzute, care pot fi chiar critice. Creșterea se obține în mod susținut prin implicare continuă, persistență, asumare, initiațivă, construirea unei echipe eficiente”, subliniază avocatul.

Simona Merdariu a fost implicată într-un număr important de proiecte, printre care asistarea a peste 10 societăți de asigurări în legătură cu probleme de dreptul asigurărilor, inclusiv în relația cu CSA/ASF, probleme de conformare cu legislația (inclusiv legislația secundară emisă de autoritatea de reglementare), analize juridice privind implicațiile deciziilor CSA/ASF asupra activității societăților, raportări etc; asistarea acționarilor unei societăți românești de asigurări în etapa administrării speciale și a falimentului; asistarea unei societăți de asigurări și a acționarilor ei în procedura de redresare pe bază de plan propriu și în etapa inițiala a măsurilor de rezoluție; asistarea unui grup de 13 asiguratori activi pe piața românească în legătură cu înființarea Pool-ului de Asigurare Împotriva Dezastrelor (PAID); asistarea unei societăți de asigurări active pe piață în legătură cu contestarea unei decizii emise de autoritatea de supraveghere și control; asistarea unei serii de societăți de asigurări în legătură cu activitatea lor curentă de afaceri, inclusiv corporate, drept commercial;asistarea acționarilor unei societăți de asigurări în legătură cu proiectul având ca obiect vânzarea participației lor în societatea respectivă; organizarea camerei de date, asistența pe probleme de reglementare în legătură cu activitatea societății și cu tranzacția; asistarea unei societăți de asigurări în cadrul unor litigii, incluzând cazuri rezultând din dosare de daună, litigii rezultate din neexecutarea dosarelor de asigurare, dosare de regres.

„Avocatura implică o mare responsabilitate profesională și socială, dezvoltare continuă a abilităților interpersonale și a cunoștințelor profesionale, satisfacția implicării în variate proiecte, de la mic la mare, dar fiecare cu particularități care permit dezvoltarea orizontului în profesie.” Simona Merdariu, Managing Associate Voicu & Filipescu

Voicu & Filipescu este un jucător important pe piața avocaturii de business din România în privinţa cifrei de afaceri și a poziției pe piață, experienţa avocaţilor săi fiind recunoscută la nivel internaţional de ghiduri legale de renume precum Chambers and Partners, Legal500, IFLR1000.