Diversitatea de gen a devenit un subiect extrem de dezbătut la nivel internațional, insistându-se pe ideea că femeile ar trebui să aibă o reprezentare mai mare în anumite sectoare. În avocatura din România, prezența doamnelor este similară cu cea a domnilor, numărul femeilor care practică profesia aceasta fiind unul ridicat. Mai mult, casele de avocatură din liga întâi au în galeria partenerilor numeroase reprezentante ale sexului frumos. Pe piața locală, s-au remarcat foarte multe doamne avocat care au dezvoltat cariere de succes în avocatura de business și care s-au impus ca lideri în arii de practică diverse. Profesia de avocat nu mai este de foarte mult timp una exclusiv masculină, calitățile dovedite de doamnele care au ales să se dezvolte profesional în acest domeniu poziționându-le în topuri internaționale.
Un avocat bun, indiferent dacă este femeie sau bărbat, trebuie să dețină o serie de calități profesionale care n-au nicio legătură cu genul. Fiind de cele mai multe ori o muncă de echipă, avocatura de business are nevoie de profesioniști ce se pot integra cu ușurință în astfel de echipe, care se dovedesc piese importante ale business-ului și care fac dovada unor cunoștințe solide și a unui potențial de dezvoltare și învățare ridicat.
Popescu & Asociații mizează foarte mult pe un astfel de concept, consolidarea firmei de avocatură fiind gândită pe principiul că fiecare avocat este o piesă importantă a business-ului, care este apreciat și prețuit pentru cunoștințele și potențialul său, pentru abilitățile sale personale și pentru capacitatea de a aduce valoare.
Reprezentanții firmei menționează faptul că fiecare avocat are un loc bine stabilit în cadrul echipei, este un atu important pentru companie. În acest context, este apreciată foarte mult stabilitatea și direcția în care fiecare dintre avocați intenționează să se dezvolte. „În ceea ce privește diversitatea de gen, suntem mândri să spunem că jumătate dintre avocații asociați sunt de sex feminin și mai mult de jumătate din întreaga echipă sunt femei (15 femei avocați din 30 membri ai echipei). De asemenea, încă doi avocați - Iuliana Bidalache și Anca Simeria - sunt coordonatori de arii de practică: restructurare și insolvență și respectiv Corporate/Fuziuni și Achiziții. Mai mult, noi sprijinim programele referitoare la echilibrul privind diversitatea de gen pentru a gestiona și a reduce prejudecățile în procesul nostru decizional și pentru a oferi dezvoltarea continuă pentru femeile cu funcții de manager, inclusiv coaching și mentorat”, punctează reprezentanții Popescu & Asociații.
Dana Bivol: Cu siguranță meseria se fură; în lipsa dedicării, nu te poți aștepta ca rezultatele să apară în mod rapid
Dana Bivol, Avocat Asociat în cadrul Popescu & Asociații, spune că s-a definit ca profesionist alături de Octavian Popescu, iar alegerea de a intra în echipa pe care acesta a format-o în 2019 a venit firesc. Popescu & Asociații preprezintă pentru Dana o nouă treaptă în care a pășit în evoluția sa ca avocat de business.
„Sunt recunoscătoare acestuia ca mentor ( n. r. Octavian Popescu) alături de care m-am format, ca profesionist, încă din stagiatură și căruia îi datorez în mare parte profilul meu și, totodată, echipei formate în cadrul Popescu & Asociații. Sunt oameni calzi, prietenoși, lângă care mă simt ca în familie și alături de care lucrurile funcționează fără sincope. De asemenea, unul dintre elementele definitorii ale Popescu & Asociații pentru care suntem recunoscuți ține de multitudinea și natura proiectelor (mandate și dosare) la care lucrăm, în care suntem implicați ca o echipă, proiecte care aduc satisfacție din punct de vedere profesional, alături de un mediu de lucru profesionist. Ca principal avantaj, dimensiunea medie a echipei permite o interacțiune reală între membrii acesteia, oferind tuturor șanse egale de a ne remarca și ne face vizibili”, apreciază Dana Bivol.
Cel mai important aspect al firmei Popescu & Asociații, pe care Dana a încercat să-l cultive ca partener, este spiritul de echipă ce presupune integrarea și împărtășirea know-how-ul personal tuturor celor care se alătură echipei, indiferent de senioritate, a valorilor esențiale ale societății precum responsabilitate, încredere, cooperare și comunicare.
„Popescu & Asociații are o echipă închegată, cu profesioniști desăvârșiți, întotdeauna implicați, dornici să ajute, cu un grad ridicat de responsabilitate asupra activității pe care o desfășoară. Totodată, libertatea de a putea să îți exprimi opiniile liber, indiferent de coechipier, definește modul nostru de lucru și se traduce prin existența unei interacțiuni reale, la cel mai înalt nivel, atât din punct de vedere juridic, cât și uman. Fiind un mediu foarte competitiv, avocatura de business ocupă un loc semnificativ în viața de zi cu zi și sunt multe perioade de overtime la birou, însă cred că e important să vedem că, dincolo de acest efort, satisfacțiile sunt pe măsură. Fiecare avocat înțelege satisfacția prin prisma propriilor obiective – fie că e vorba despre recunoaștere în cadrul echipei, recompensare financiară, promovare în ierarhie sau imagine/brand personal ori împlinire personală. Lucrez deopotrivă cu avocați tineri, stagiari, al căror entuziasm mă energizează și mă ajută să găsesc resurse pe care le investesc apoi în proiecte, în lucrul de zi cu zi și în relația cu clienții, dar și alături de colegii parteneri, avocați cu o experiență profesională deosebită, care continuă să fie o reală sursă de inspirație chiar dacă lucrăm de foarte mulți ani împreună”, menționează avocatul.
S-a remarcat prin multe proiecte finalizate cu succes
Dana este un avocat recunoscut, cu o experiență de peste zece ani în litigii comerciale, care implică, de regulă, legislația în aria corporativă și comercială și litigiile între acționari, administrativ, dreptul muncii, taxe, financiar-bancar, dreptul farmaceutic, precum și proceduri de executare.
Ca parte a vastei sale experiențe în calitate de avocat pledant, Dana a reprezentat cu succes clienții în dosare complexe, implicând obligații contractuale sau delictuale, drept corporativ sau în dosare de anulare a anumitor documente emise de autorități administrative, autorități fiscale sau vamale.
În plus, a fost implicată în dosare complexe interne și internaționale de arbitraj.
Mai mult, oferă asistență juridică în procedurile de insolvență și executare silita, fiind recunoscută în unanimitate de către clienți pentru promptitudinea și eficiența dovedită în gestionarea dosarelor sensibile.
Este membru al Baroului București și al Uniunii Naționale a Barourilor din România și Practician în Insolvență certificat de Uniunea Națională a Practicienilor în Insolvență. Dana este citată de clienți pentru o experiența și capabilitățile remarcabile în cele mai recente ediții ale IFLR 1000 și Benchmark Litigation.
Atunci când prezintă profesia de avocat, Dana o face cu foarte multă implicare, remarcându-se pasiunea pentru ceea ce face.
Ea crede cu tărie că meseria se fură, însă în lipsa dedicării, nu te poți aștepta că rezultatele să apară în mod rapid. „Firește că un mentor este foarte important în dezvoltarea fiecărui individ, în orice domeniu de activitate, nu numai în avocatura de business, acel cineva care știe să te aprecieze atunci când faci lucrurile bine și totodată care îți va spune adevărul atunci când lucrurile nu ies chiar atât de bine. Avem nevoie să cunoaștem adevărul și să învățăm să acceptăm critica în mod constructiv, ca fiind o treaptă spre excelență. Dacă îți dorești cu adevărat să excelezi în ceea ce faci, e important să ai alături un profesionist experimentat, să îi dai voie să te însoțească prin experiența, cunoștințele și tot ceea ce reprezintă persoana respectivă pe drumul pe care îl ai de parcurs. Un adevărat mentor, dincolo de relația profesională, te va învăța de multe ori indirect principii și valori de viață care îmbogățesc, consolidează și oferă conturul profesionistului care poți deveni. Personal am avut șansa de a fura și deopotrivă învăța avocatura de la cei mai buni avocați de business, iar maestrul căruia îi datorez abilitățile mele este Octavian Popescu, un profesionist desăvârșit lângă care am ales să îmi continui parcursul profesional”, povestește Dana Bivol.
Avocatul este de părere că pentru un profesionist viziunea și creativitatea sunt elemente esențiale, iar în cazul unui avocat calitățile acestea fac diferența de fiecare dată. Totuși, contează cu adevărat munca, studiul continuu, seriozitatea și responsabilitatea.
„Succesul din avocatura de business se măsoară în recompensarea financiară, combinată cu satisfacția și recunoașterea profesională. Cred, deopotrivă, că e vorba de un mindset bun, încă de la început, de stabilirea unor obiective personale și profesionale și de atitudinea potrivită orientată către rezultate, ca prim pas către succes”, mai spune avocatul.
Dana Bivol atrage atenția că avocatura, mai ales cea de business, te împinge în mod natural către suprasolicitare, în orice moment, însă obiectivul trebuie să rămână găsirea echilibrul dintre viața profesională și cea privată. „Prin stabilirea priorităților, realizarea unui plan, comunicarea cu echipa și bazarea pe resursele din jurul lor, putem evita epuizarea. Trebuie să îți cauți măsura întotdeauna fără însă a renunța la standardele impuse, independent de miza financiară sau imboldul de moment, să găsești, deopotrivă un echilibru între profesie și familie, acordând timpul necesar corespunzător fiecărei componente. Pentru mine succesul este în general și în mod ideal mixul perfect între cele două și se măsoară în proiectele finalizate cu succes atât la birou cât și acasă”, subliniază Dana.
Pe parcursul carierei sale, Dana Bivol a finalizat multe proiecte de succes. Avocatul gestionează mandate de amploare în arii precum Drept Bancar și Financiar, Restructurare Corporativă și Insolvențe, Drept Medical și Farmaceutic.
De exemplu, ea oferă asistență juridică pentru cea mai mare companie de transport aerian în ceea ce privește restructurarea agențiilor străine, cu scopul de a închide operațiunile din cadrul agențiilor din 11 țări europene (Austria, Italia, Israel, Germania, Franța, Spania, Turcia, Ungaria, Țările De Jos, Regatul Unit, Grecia). Proiectul implică un proces amplu de măsuri coordonate dispuse pe o bază administrativă, juridică, financiară și organizatorică.
De asemenea, consiliază banca ce deține cea mai mare cotă de piață din România în legătură cu diverse/multiple aspecte de reglementare și în ceea ce privește procedurile de control inițiate de autoritatea de reglementare BNR în legătură cu modul în care Banca și-a îndeplinit obligațiile legale față de celelalte filiale și ASF, precum și în ceea ce privește procedurile judiciare inițiate din sau în legătură cu preluarea unei bănci cu sediul în București.
În plus, este alături de unul dintre cei mai importanți producători de plasmă umană în legătură cu un proiect complex de tip PPP privind construirea și funcționarea unei bănci naționale de sânge, plasmă umană și celule stem.
Dana Bivol, Avocat Asociat Popescu & Asociații
Iuliana Bidalache: Echipa este un element esențial în fiecare companie
Din galeria doamnelor care activează în firma Popescu & Asociații face parte si Iuliana Bidalache, Avocat Colaborator, Coordonator al practicii de Restructurare și Insolvență.
Iuliana asistă și reprezintă clienții pe parcursul tuturor etapelor de reorganizare și insolvență, inclusiv reorganizare judiciară și voluntară, proceduri de pre-insolvență, faliment și lichidare, recuperare de active și/sau negocieri cu debitori și creditori.
În plus, gestionează dosare complexe de litigii în domeniul insolvenței, inclusiv recuperarea creanțelor, cesiuni încredințate de clienți într-o gamă largă de sectoare, precum energie, industria farmaceutică, comerțul cu amănuntul sau domeniul financiar.
Este membru al Baroului București și al Uniunii Naționale a Barourilor din Romania și Practician în Insolvență certificat de Uniunea Națională a Practicienilor în Insolvență. Este recunoscută de prestigiosul director juridic Legal 500 EMEA ca fiind unul dintre cei mai competenți avocați români de ultimă generație în materia restructurării și insolvenței.
„Principalul motiv pentru care am ales să fac parte din echipa Popescu & Asociații a fost dorința de a contribui la dezvoltarea unei echipe aflate la început de drum, sub coordonarea unor avocați cu experiență dovedită, recunoscuți pe piața locală și internațională, atât de clienți, publicațiile de specialitate și de business, cât și de colegii avocați, din breaslă. Consider că fiecare început de drum, chiar dacă acesta este alături de avocați cu multă vizibilitate, îți dă un entuziasm pe care cu greu îl mai întâlnești o dată cu acumularea experienței. Emoția unui proiect nou, cu alte responsabilități, alături de oameni extraordinari, atât pe plan profesional, cât și personal, au avut multă greutate în alegerea de a face parte din această echipă. În ceea ce privește avantajele, trebuie să pun pe primul loc colegii și atmosfera de la birou atunci când aceștia sunt alături de tine, indiferent de proiecte, de provocări și, de ce nu, de dezamăgirile inerente profesiei noastre. Atunci când ești înconjurat zi de zi de oameni pe care îi respecți și îi placi, de oameni frumoși, munca este extrem de plăcută și plină de satisfacții. Astfel de echipe se (re)găsesc mai greu în piață și rămân împreună perioade scurte de timp și de aceea e important să avem grijă unii de ceilalți și să continuam în această formulă mult timp de acum înainte”, menționează Iuliana Bidalache.
Preferă să lucreze cu oameni de la care are ce învăța
Avocatul mărturisește faptul că ar prefera oricând să lucreze cu oameni de la care are ce învăța, chiar dacă volumul de muncă este mare și foarte mare, decât să aibă proiecte mai mici, punctuale și să existe disensiuni sau diferențe de netrecut, ori divergențe personale. Din punctul său de vedere chimia, compatibilitatea atât personală, cât și profesională, sunt factori cheie, aproape indispensabili în construirea unei relații de durată.
„Echipa este un element esențial în fiecare companie, alături de coeziunea acesteia; atunci când un grup e coeziv, acesta e motivat sa aibă rezultate bune și își poate coordona activitățile pentru a munci în mod eficient. Atracția interpersonală, angajamentul față de obiectivele echipei și mândria apartenenței la grup sunt elemente care contribuie la asigurarea acestei coeziuni. Eu sunt norocoasă să fac parte dintr-o echipă unită, închegată, pe care mă pot baza de fiecare dată, pe care o apreciez și alături de care îmi doresc să construiesc pe termen lung. Pe de altă parte, modalitatea în care lucrezi este modelată de cei alături de care lucrezi, de la care poți învăța cum să abordezi problemele dificile și cum să poți găsi soluții dintre cele mai neobișnuite sau neașteptate. Da, meseria se fură, dar se și învață, odată cu trecerea timpului, prin expunerea și implicarea în mandate și dosare mari, de amploare, iar daca ai aproape și un mentor, lucrurile vor merge în direcția bună, cu siguranță”, nuanțează Iuliana.
Și din punctul său de vedere creativitatea și viziunea sunt definitorii în această profesie, avocatul fiind prin definiție un profesionist creativ, care se folosește de argumente de fiecare dată pentru a rezolva problemele de natură juridică ale clientului, fie că este avocat de consultanță și cu atât mai mult litigant.
„Noi, ca avocați, ne confruntăm întotdeauna cu provocarea de a crea și găsi soluții, care trebuie să ia în considerare toate cerințele clienților noștri, partenerilor de afaceri, competiției clienților, colegilor și, în același timp, să încercăm să diminuam riscurile juridice și să menținem în siguranță și legalitate operațiunile clienților. Talentul și munca nu pot exista decât împreună. Un avocat își va irosi talentul dacă nu va depune efort sa îl valorifice; pe de altă parte, munca fără talent și dedicare nu va aduce aceleași rezultate fără seriozitate și responsabilitate. Succesul depinde de fiecare avocat în parte, fie ca e vorba de recompensa financiară ori de aprecieri; pentru mine e o împletire între proiecte finalizate cu succes care aduc aprecierea clienților și a colegilor și mulțumirea ca am timp pentru familie și prieteni, care mă ajută de fiecare data să mă încarc cu energie bună. În plus, satisfacția ca ești ales de client să îl reprezinți și că acesta are încredere în tine să îi gestionezi mandatul sau dosarul îți confirmă capabilitățile și îți dă încredere în fiecare zi”, mai spune avocatul.
În orice profesie, lipsa de organizare poate produce cel mai mare blocaj pentru atingerea echilibrului. Iuliana admite faptul că avocatura de business cere multe sacrificii și că este dificil de găsit mixul care să aducă mulțumire pe ambele planuri. „Fără obiective clare și un plan bine dezvoltat pentru a atinge aceste obiective, fiecare dintre noi s-ar putea simți tras în prea multe direcții sau se poate simți suprasolicitat în încercarea de a-și da seama care sunt următorii pași de urmat într-un proiect sau în activitatea de zi cu zi. Pe de altă parte, a te concentra pe bunăstarea personală, care include în primul rând capacitatea de a fi aproape de familie, va contribui la consolidarea carierei juridice pe termen lung, indiferent dacă aceasta înseamnă prioritizarea timpului pentru tine sau concentrarea pe relații și obiective viitoare”, avertizează avocatul.
Cu o experiență notabilă în avocatură, Iuliana Bidalache s-a făcut remarcată în profesie datorită soluțiilor oferite în proiectele pe care le-a avut în lucru. La ora actual ea gestionează câteva dosare de amploare în care sunt implicate companii locale și internaționale în arii precum Litigii, Corporate, Restructurări și Insolvențe.
De exemplu, oferă reprezentare juridică unuia dintre cei mai importanți integratori de sistem din Europa de Est, Orientul Mijlociu și Africa de Nord în diverse litigii comerciale, administrative, civile, fiscale, de insolvență, derivate din acorduri contractuale încheiate cu statul român și cu alți parteneri locali și internaționali, dar și în proceduri de executare inițiate pentru recuperarea presupuselor creanțe.
De asemenea, este alături de dintre principalii jucători din industria energiei electrice în multiple litigii comerciale, administrative și fiscale derivate din rapoartele de audit realizate de Curtea de Conturi a României, precum și în procedurile de insolvență împotriva uneia dintre cele mai mari companii petrochimice din România și Europa de Sud-Est.
Iuliana asistă juridic și primul broker cloud din România care oferă soluții de cloud sourcing dedicate organizațiilor private și publice în numeroase litigii de insolvență și administrative (valoarea totală a creanțelor este aproximativ 15 milioane euro), derivate din acordurile contractuale încheiate cu autoritățile statului român și cu alți parteneri locali și internaționali.
„Cred că e foarte important să găsești resursele de a te adapta permanent la un mediu în continuă schimbare, fie că este vorba despre viața profesională în general sau cea personală, în mod specific. De asemenea, e important să ai alături o echipă de profesioniști și oameni frumoși cu care să poți lucra, să fii eficient și sa poți livra către clienți cele mai bune rezultate”,
Loredana Popescu: Un avocat fără viziune, capacitate de anticipare și fără strategie de business nu ar putea profesa
Loredana Popescu, Avocat Asociat Popescu & Asociații, consideră că succesul este un mix între satisfacția clientului și mulțumirea personală, alături de recunoașterea celor din jur. Acestea sunt elemente care în timp își lasă amprenta asupra a cine ești și te definesc, efectiv.
„La prima vedere, dintre toate cuvintele la care oamenii se gândesc atunci când vorbesc despre avocați și activitatea de zi cu zi, în mod clar creativitatea nu este printre ele, fiind asociată industriilor creative prin definiție (artă, design, arhitectură, etc.). În general, companiile nu văd soluțiile pe care un consultant juridic le oferă ca fiind elemente creative, căutând cel mai frecvent multă certitudine și litera legii, fără loc de interpretări ori surprize. Pentru mine, ca avocat, orice soluție prin care obții mai multe avantaje fie într-o negociere în cadrul unei tranzacții, ori în instanță, în fața judecătorului, necesită în mod clar o doză de creativitate. Fie că vorbim de negocierea unor contracte, creativitatea este un element vital și se traduce prin abilitatea de a contribui cu idei pentru a obține cele mai avantajoase condiții în beneficiul clientului, bineînțeles cu respectarea reglementărilor juridice. Un avocat fără viziune, capacitate de anticipare și fără strategie de business nu ar putea profesa în realitățile profesiei juridice. Sunt elemente esențiale care definesc un profesionist, atât din punct de vedere personal, cat și raportat la relația pe care o are cu clienții săi. Talentul și munca sunt indispensabile, însă cred că pentru profesa în avocatură, trebuie să fii în primul rând talentat, să îți placă ceea ce faci, să crezi și să găsești soluții pentru client, indiferent dacă acest lucru presupune și sacrificii în privința vieții personale. Un avocat talentat va ieși în evidență de fiecare dată cu soluții nemaiîntâlnite, inovatoare, care pot face diferența”, menționează Loredana.
Mentoratul este, de asemenea, foarte important în această profesie. Avocatul subliniază faptul că dacă nu ai un maestru bun, avocat dedicat de la care să poți învață, nu te ajută numai implicarea în proiecte/dosare complexe/interesante/provocatoare din punct de vedere profesional, pentru ca nu ai experiența necesară pentru a le aborda în mod corespunzător.
„Însă, dacă ai un maestru bun de la care poți deprinde toate tehnicile avocățești, care nu sunt studiate în timpul facultății ori în practica de zi cu zi, care însă fac diferența între un avocat profesionist și unul nepregătit, îți este suficient și să lucrezi proiecte mai puțin provocatoare. Dar acest lucru este valabil mai degrabă pentru perioada stagiaturii, de formare inițială a avocatului. Ulterior contează foarte mult să ai aproape o echipă de colegi dedicați, avocați profesioniști, pe care să te poți baza și alături de care să poți construi (o firmă/o practică). Am norocul să lucrez împreună cu astfel de avocați, care au cunoștințe de drept, dornici să învețe și să contribuie la dezvoltarea societății, dar și avocați experimentați, care sunt profesioniști, cu practică solidă, iar împreună constituie „bunul” cel mai de preț, care mă motivează în fiecare zi și datorită cărora am o dorință permanentă de perfecționare”, explică Loredana.
Echipa face diferența
De altfel, echipa a fost determinant atunci când a luat decizia de a face parte din Popescu & Asociații. „Alăturarea societății de avocatură a fost o provocare pe care am acceptat-o cu plăcere, prin asumarea unei implicări mai mari în managementul unei societăți cu avocați de calibru internațional, alături de care pot construi în mod susținut și care este compatibilă cu viziunea mea în plan profesional, pe termen lung. În plus, de-a lungul anilor am colaborat și în altă formulă cu avocații care fac parte din echipa Popescu & Asociații pe proiecte și mandate de consultanță/restructurare și insolvență sau de litigii, avocați cunoscuți și recunoscuți ca având personalități profesionale puternice, de încredere, care oferă clienților o abordare inovatoare a problemelor juridice cu care se confrunta, punând întotdeauna accent pe rezultate și integritate. Contează foarte mult că sunt parte dintr-o echipă cu portofoliu de clienți de calibru, cu dosare de magnitudine și problematici complexe care te țin în priză în fiecare zi, avocați care pun în prim plan interesul clientului și mai puțin numărul orelor facturate. Dincolo de partea de business, traiectoria de debut a proiectului nostru nu s-a schimbat și dacă la înființare, obiectivele era să poziționam Popescu & Asociații ca un brand recunoscut pe piață, privind în urmă acum, mă bucur că alături de colegii mei am reușit să fim printre cei mai buni”, precizează avocatul.
Loredana Popescu gestionează mandate de amploare în arii precum Corporate/Fuziuni și Achiziții, Infrastructură, PPP, Achiziții Publice și Drept Imobiliar și Construcții.
Ea oferă asistență juridică celui mai important transportator feroviar în legătură cu fuziunea prin absorbție de către client, în calitate de societate absorbantă, și două dintre filialele sale, în calitate de companii absorbite, pe care Statul Român le deține în zona de servicii informatice și tipografice.
Portofoliul său de clienți include și unul dintre dintre cei mai mari retaileri de FMGC din România, parte din cea mai mare companie de FMCG la nivel mondial, în cadrul extinderii rețelei sale de magazine (peste 700 de magazine), pe care îl consiliază în legătură cu negocierile privind achiziția altor concurenți pe piața românească, închirierea de spații și/sau achizițiile imobiliare care implică diferite tipuri de clauze de neconcurență în contextul Orientărilor Consiliului Concurenței din România privind noua metodă de definire a pieței relevante în sectorul FMGC.
Loredana este implicată și într-un proiect al primăriei unui cunoscut oraș de agrement românesc. În acest mandat oferă asistență juridică în legătură cu obținerea finanțării UE pentru realizarea primului proiect românesc de construcție a centurilor de ocolire pentru stațiunile turistice din Valea Prahovei. Proiectul implică înființarea unui SPV coordonat de autoritățile locale care are ca scop gestionarea întregii dezvoltări a proiectului de interes regional, inclusiv construcția autostrăzii Comarnic-Brașov, mobilitatea urbană și gestionarea în comun a unor servicii de utilități publice.
Lista clienților este completată de cea mai mare companie de transport aerian pe care o consiliază în ceea ce privește restructurarea agențiilor străine, cu scopul de a închide operațiunile din cadrul agențiilor din 11 țări europene (Austria, Italia, Israel, Germania, Franța, Spania, Turcia, Ungaria, Țările De Jos, Regatul Unit, Grecia), care implică un proces amplu de măsuri coordonate dispuse pe o bază administrativă, juridică, financiară și organizatorică.
Fiind o profesie extrem de solicitantă, avocatură necesită multă implicare. Profesioniștii din acest domeniu stau de foarte multe ori până târziu la birou, în funcție de urgențe și priorități, de tranzacții aflate în derulare ori de dosare complexe care necesită studiu îndelungat sau abordări diferite.
„Ne împărțim în fiecare zi între office work, întâlniri cu clienții, deplasări, activitate în instanță ori prânzuri cu partenerii sau colaboratorii, pentru a găsi cele mai bune soluții pentru clienții noștri. Un astfel de program poate fi adesea amețitor, chiar și pentru un avocat cu experiență/partener al unei societăți de avocatură. Însă ceea ce contează cu adevărat sunt rezultatele, satisfacția clientului și mulțumirea că ai reușit să aduci o contribuție de remarcat la succesul acestuia. Firește că în toate trebuie să existe un echilibru și că succesul de la birou nu e complet fără căldura din familie, fără apropierea de cei dragi și îmbrățișarea de zi cu zi a fiicelor mele, care îmi dau energie și mă motivează de fiecare dată. Indiferent de volumul de lucru și de urgențe, îmi fac mereu timp pentru mine și familie, fie că este vorba de o sesiune matinală de jogging, o plimbare în parc cu bicicleta sau timp de calitate petrecut cu familia, toate acestea contribuind la bunăstarea generală și la eficiență în îndeplinirea responsabilităților de zi cu zi”, povestește Loredana.
Anca Simeria este implicată în mandate majore din Corporate/Fuziuni și Achiziții, Energie și Resurse Naturale și Dreptul Muncii
O altă doamnă din echipa Popescu & Asociații este Anca Simeria, avocat care s-a făcut remarcat în branșă datorită mandatelor complexe pe care le gestionează.
Anca este Avocat Colaborator în cadrul Popescu & Asociații și Coordonator al practicii de Corporate/Fuziuni și Achiziții.
În acest moment, ea are în lucru numeroase mandate în care sunt implicate nume sonore în arii precum Corporate/Fuziuni și Achiziții, Energie și Resurse Naturale și Dreptul Muncii.
De exemplu, oferă asistență juridică pentru unul dintre cei mai mari retaileri FMGC din Romania, parte din cea mai mare companie de FMCG la nivel mondial, în legătură cu un proiect de conformitate pe mai multe arii implementat la nivelul companiei românești care a inclus o evaluare aprofundată a cadrului juridic și a stadiului actual de implementare în domenii precum transporturi, dreptul muncii, sănătatea și securitatea muncii, prevenirea și stingerea incendiilor etc., identificarea potențialelor capcane legislative, propunerea unui plan de dezvoltare, elaborarea și revizuirea documentației relevante, inclusiv a politicilor și procedurilor interne și propunerea de instrumente de evaluare și training-uri cu angajații companiei, pentru a îmbunătăți nivelul lor de cunoștințe și conștientizarea potențialelor riscuri.
De asemenea, consiliază un jucător grecesc de top în EPC, metalurgie, energie electrică și comercializarea gazelor, prezent în Europa, Orientul Mijlociu și Africa de Nord, cu activitate în 29 de țări, în procedurile locale de recapitalizare juridică și corporativă pentru filiala din România, cele mai importante fabrici de plumb, zinc și alte materiale neferoase situata în centrul României, în special cu privire la obținerea licențelor de exploatare ecologică și gestionarea deșeurilor de zgură ale fabricii, dar și în procedurile de recapitalizare a companiei.
În plus, asistă juridic cel mai important transportator feroviar în legătură cu fuziunea prin absorbție de către client, în calitate de societate absorbantă, și două dintre filialele sale, în calitate de companii absorbite, pe care Statul Român le deține în zona de servicii informatice și tipografice.